W obecnych czasach firma, która jest nieobecna w internecie odcina sobie sporą część dochodu. Niezależnie od tego czy Klienci szukają produktów czy usług zaczynają poszukiwania w sieci. Nietrudno zgadnąć, że w znakomitej większości przypadków korzystają z usług czy produktów tej firmy, która jest najlepiej widoczna w popularnych wyszukiwarkach internetowych.
Blog firmowy – po co go prowadzić?
Jaką rolę odgrywa blog firmowy? Blog, co trzeba uściślić na samym początku, jest dopełnieniem strony internetowej. Nie jest elementem koniecznym, ale każda firma ma swoje życie, aktywności, w których bierze udział. Aktywności, które wykraczają poza zwykłe świadczenie usług czy sprzedaż produktów. Warto często zaprezentować potencjalnym Klientom i być może pracownikom, że firma jest naprawdę fajna.
Na blogu firmowym można prezentować sylwetkę szefa, najlepszych pracowników, osoby odpowiedzialne za poszczególne działy firmy. Można prezentować hobby swoich pracowników, aktywności sportowe. Twoja firma buduje nową siedzibę? Pochwal się tym w internecie. Niech wszyscy wiedzą, że się rozwija. Udało się zrealizować wielki projekt, z którego można być dumnym? To też odpowiedni news na bloga firmowego.
Na blogu firmy można również pisać porady. W każdej firmie na pewni znajduje się fachowiec, który fantastycznie zna dany temat i mógłby napisać na ten temat artykuł na bloga firmowego.
Wszystkie ta aktywności w internecie mogą się przełożyć nie tylko na ocieplenie wizerunku firmy i podniesienie postrzegania profesjonalizmu. Może to przełożyć się na wyższą pozycję w wyszukiwarkach internetowych, gdyż przez prowadzenie bloga zwiększamy ilość treści w internecie na temat naszej firmy, nie mówiąc już o tym, że być może uda się stworzyć swego rodzaju społeczność Klientów wokół firmy.
Blog firmowy może pomóc firmie tylko wtedy gdy jest prowadzony należycie. Należy dbać o to by co jakiś czas pojawiało się na nim coś nowego. Niech to będzie ciekawostka z życia firmy, artykuł z poradami czy prezentacja wizerunku pracowników. Przedsiębiorstwo przestanie być bezosobowym tworem. Klienci zobaczą, że za nazwą firmy też są ludzie, być może podobni do nich, do których może poczują sympatię i to właśnie u nich będą kupować produkty i korzystać z usług.