Hacki promujące Twój biznes na Facebooku

Hacki promujące Twój biznes na Facebooku

Warto przeczytać

Jeśli masz własną markę lub produkt, prawdopodobnie myślisz o wypromowaniu go na Facebooku. Oczywiście nie można lekceważyć tak wpływowego narzędzia. Musisz jednak najpierw przeanalizować ważne dane: ilu użytkowników miesięcznie odwiedza tę platformę, jakie tematy są na niej popularne i czy jest tam Twoją potencjalna grupa docelowa (przyszli klienci).

Podstawowe badania dotyczące odbiorców na Facebooku można znaleźć w książce „Jak podbić Facebooka: strategia, treść i reklama targetowana”. W tym artykule zostanie rozważona najważniejsza kwestia z tych badań.

Co roku, niektórzy analitycy i wiodące agencje dostarczają istotne statystyki dotyczące atrakcyjności Facebooka dla różnych obszarów biznesowych. Są jednak branże, dla których lepiej byłoby zajrzeć do innych serwisów społecznościowych bez marnowania swoich wysiłków na Facebooka. Aby wyciągnąć konkretne wnioski dla kogo i w jakim stopniu ta platforma internetowa jest odpowiednia, autorzy wspomnianej książki przeanalizowali w ciągu ostatniego roku około 500 różnych firm.

Wyniki pokazały, że trudno jest na przykład promować tematy dla dzieci, FMCG i cokolwiek związanego z gotowaniem czy gospodarstwem domowym. W takim przypadku lepiej jest użyć Facebooka jedynie jako platformy do ukierunkowanej reklamy. Przede wszystkim przyda się w rozwoju następujących obszarów:

  • Sektor B2В
  • Finanse
  • Nieruchomości
  • Reklama i media
  • Zdrowie
  • IT i inne złożone tematy.

Wskazuje to na specyfikę odbiorców Facebooka.

Według badania przeprowadzonego przez Brand Analytics, użytkownicy tej platformy mediów społecznościowych w Rosji to 2 209 000 osób miesięcznie. Generują około 64 670 000 wiadomości co 30 dni. Wszystkie serwisy społecznościowe „dojrzewają”, ale ten trend jest najbardziej widoczny na Facebooku. Od 2019 r. wzrost liczby odbiorców jest spowodowany głównie nowymi użytkownikami w wieku powyżej 45 lat.

Ilu z nich to Twoi potencjalni klienci? Facebook Audience Insights, bezpłatne narzędzie do oceny reklam, może pomóc Ci się tego dowiedzieć. Znając swoją grupę docelową, uzyskasz od Facebooka określoną liczbę użytkowników, potencjalnie zainteresowanych promowanym produktem.

Innym cennym narzędziem jest platforma POSTOPLAN. To usługa zarządzania mediami społecznościowymi, która znacznie rozszerza możliwości pracy z odbiorcami docelowymi. Zautomatyzowana platforma została uruchomiona w 2020 roku i łączy wszystkie Twoje kanały komunikacji z klientami w jeden system, pozwalając znacznie przyspieszyć promocję Twojej firmy.

Facebook w porównaniu z innymi platformami społecznościowymi ma w sobie zdecydowanie większy cel biznesowy. Użytkownicy odwiedzają witrynę, aby:

1. czytać artykuły;

2. znaleźć ciekawe wydarzenia;

3. rozmawiać z ludźmi;

4. stworzyć własny wizerunek biznesowy itp.

Wybierając Facebooka do promowania własnego biznesu, zastanów się, jak trafny będzie Twój produkt. Mimo że ten portal społecznościowy ma bardzo nowoczesne i dobrze działające funkcje reklamowe, to jest on bardzo specyficzny i drogi.

W każdym przypadku kluczowym czynnikiem jest liczba potencjalnych nabywców, a także ich zainteresowanie Twoją dziedziną. Można to ocenić za pomocą narzędzi, o których mówiliśmy powyżej, lub poprzez ogólną analizę stron konkurencji i społeczności non-profit publikujących podobne treści.

0 0 votes
Daj ocenę
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments