W dobie, kiedy branża e-commerce rozwija się bardzo intensywnie, a nowe sklepy internetowe powstają jak grzyby po deszczu, dobór właściwego odpakowania do wysyłki towaru staje się szczególnie ważny. Dziś nie chodzi już tylko o bezpieczeństwo przesyłanych produktów (choć bez wątpienia jest to sprawa bardzo istotna), ale często o być albo nie myć sprzedawcy internetowego. Opakowanie staje się bowiem sposobem na wyróżnienie marki pośród firm konkurencyjnych i narzędziem w budowaniu pozytywnego wizerunku e-sklepu.
Spis Treści
Od sprzedawcy do odbiorcy
Aby zrozumieć, jak istotne znaczenie ma wybór właściwego opakowania w działalności sklepu internetowego, należy uzmysłowić sobie, że niektóre towary przebywają długą drogę, zanim trafią do rąk klienta. W tym czasie narażone są na przypadkowe uszkodzenie lub otwarcie przesyłki, niesprzyjające warunki atmosferyczne, drgania, wstrząsy, upadki i inne uszkodzenia mechaniczne.
Przesyłki są w drodze wiele godzin, a nawet i dni. Zanim dostarczone zostaną do adresata, przechodzą przez ręce pośredników i kurierów. Są magazynowane, sortowane i transportowane. W ten sposób odbywa się transport nie tylko przedmiotów odpornych na zniszczenia, ale również tych delikatnych, kruchych i podatnych na uszkodzenia. Warto pamiętać, że od tego, czy sprzedawca dołoży należytej staranności przy pakowaniu towaru, zależy to, czy kupujący będzie mógł cieszyć się jego należytym stanem. Zadowolenie klientów często skutkuje poleceniem sklepu kolejnym kupującym oraz tym, że wracają w przyszłości po kolejne zakupy.
Bezpieczeństwo
Sposobów na zapewnienie bezpieczeństwa przesyłkom jest tyle, ile asortymentu mają producenci opakowań. Znaczenie ma tutaj zarówno wybór kartonu tekturowego, jak i wypełniacza do paczek. Ten drugi ma za zadanie ochronić zawartość przesyłki przed ewentualnymi wstrząsami oraz drganiami, a także ograniczyć możliwość przemieszczania się przedmiotu wewnątrz opakowania.
Istotne jest tutaj dobranie odpowiedniej wielkości opakowania, które z jednej strony nie będzie dla transportowanych towarów zbyt ciasne, z drugiej – nie spowoduje powstania zbyt wielu wolnych przestrzeni pomiędzy jego ściankami a przesyłanym przedmiotem. Te, które pomimo wszystko powstaną, należy ograniczyć właśnie za pomocą wypełniacza.
Kolejnym akcesorium koniecznym do zastosowania przy pakowaniu towarów jest taśma pakowa. W tym przypadku przedsiębiorca może się zdecydować na zwykłą taśmę pakową lub taśmę z nadrukiem. Właściwości klejące obu wyżej wymienionych będą identyczne, pod warunkiem zastosowania do ich produkcji takiego samego nośnika oraz kleju. Różnice będą natomiast dotyczyć funkcji dodatkowych, które posiada taśma z nadrukiem, a których brak u zwykłych taśm pakowych.
Estetyka paczki
Niepodważalną zaletą taśm z nadrukiem, o której zdają się zapominać przedsiębiorcy decydujący się na stosowanie zwykłych taśm pakowych, jest znacznie efektowniejszy wygląd paczki. Taśma z nadrukiem podnosi estetykę przesyłek i sprawia, że opakowanie wygląda na bardziej profesjonalne. Dla konsumenta jest świadectwem dbałości e-sklepu o detale i wrażenia wizualne klientów, dla przedsiębiorcy natomiast możliwością dodatkowego zaprezentowania swojej firmy.
Na taśmie z nadrukiem, w zależności od decyzji konsumenta, może zostać umieszczone logo firmy albo adres strony internetowej sklepu. Niektórzy przedsiębiorcy decydują się też na naniesienie na nośnik taśmy nadruku z hasłem reklamowym lub sloganem promującym określoną markę, lub sklep.
Sposób na reklamę
Taśmy z nadrukiem są doskonałym sposobem na wyróżnienie swojej marki wśród konkurencji i zaprezentowanie się klientom. Warto pamiętać, że odbiorcami umieszczonej na nich informacji są nie tylko kupujący, ale cały sztab ludzi pracujących przy doręczaniu przesyłek. Reklama dociera więc do szerokiego grona potencjalnych klientów i co ważne, jest stosunkowo niedroga, w porównaniu z innymi formami promowania firmy. Nieskorzystanie z potencjału, jaki kryją w sobie taśmy z nadrukiem, wydaje się więc marnotrawstwem.
Dodatkową korzyścią, jaką odnoszą przedsiębiorcy stosujący to narzędzie, jest możliwość budowania świadomości marki wśród klientów. Jeżeli sprzedawcy zależy na zdobyciu znacznego grona stałych i powracających na stronę e-sklepu klientów, powinien zabiegać o to, by pozostać w ich pamięci i nawiązać z nimi stałą relację. Konieczne jest też wzbudzenie pozytywnych odczuć w odniesieniu do marki, co przełoży się na ilość wejść na stronę www sklepu oraz kolejne polecenia nowym klientom.
Jak widać, na sukces w branży e-commerce składają się nawet takie, z pozoru nieistotne, drobiazgi jak rodzaj taśmy stosowanej do pakowania towarów. Potencjał, jaki w nich drzemie, efektywnie wykorzystuje wiele znanych i cenionych marek. Czas, by zainteresowali się nim również mniejsi sprzedawcy. Zwłaszcza że jest to rozwiązanie, które nie wymaga dużych nakładów finansowych, a może umożliwić realizacje założonych celów marketingowych.
Więcej na temat stosowania taśm pakowych z nadrukiem znajdziecie na stronie https://opakowania24.eu/tasmy-z-wlasnym-nadrukiem.html.