Jak korzystać z katalogu w sprzedaży wysyłkowej

Jak korzystać z katalogu w sprzedaży wysyłkowej?

Zakupy i opinie

Swą karierę sprzedaż wysyłkowa rozpoczęła ponad sto lat temu w Stanach Zjednoczonych. Dziś jest powszechnie stosowaną na całym świecie formą sprzedaży, w której niezwykle istotną rolę odgrywają pięknie wydane katalogi z dokładanymi opisami produktów.

Jak korzystać z katalogu w sprzedaży wysyłkowej?

Od tego, w jaki sposób firma zajmująca się sprzedażą wysyłkową wykorzysta katalog i jego możliwości, zależy jej sukces w takiej formie handlu.

W jaki sposób zatem można wykorzystać katalog w sprzedaży wysyłkowej?
Katalogi można z powodzeniem wykorzystać w sytuacji, gdy firma zajmuje się sprzedażą unikatowych produktów, których nie można kupić w tradycyjnych punktach sprzedaży. Szansę na sukces zwiększa również wydanie katalogu w odpowiedni sposób. Powinien on nie tylko wyróżniać się atrakcyjną formą, ale prezentować się jako wiarygodne źródło informacji.

W katalogu powinna znaleźć się również informacja związana z możliwością zwrotu towaru w przypadku, gdyby przesyłka dotarła do klienta uszkodzona lub gdyby okazało się, że produkt z jakiegoś względu nie spełnia oczekiwać osoby zamawiającej. Tak często zdarza się w przypadku sprzedaży odzieży. Klienci czują się bezpieczniej i chętniej składają zamówienia w sytuacji, gdy wiedzą o przysługującej im możliwości zwrócenia towaru i odzyskania pieniędzy.

Na sukces sprzedaży wpływają również ceny prezentowanych w katalogu produktów. Jeśli są one atrakcyjne dla klientów, można liczyć na powodzenie w biznesie. Jak potwierdzają liczne obserwacje i badania prowadzone nad skutecznością sprzedaży wysyłkowej, duży wpływ na zwiększenie sprzedaży ma czytelność katalogu oraz łatwość składania zamówienia.

Skuteczne są również dodatkowe udogodnienia związane z obsługą klientów. W katalogu warto zatem podawać takie informacje, jak numer telefonu czy adres strony internetowej, dzięki którym zainteresowani ofertą odbiorcy będą mogli uzyskać więcej informacji. Dużym udogodnieniem we współczesnej sprzedaży wysyłkowej okazuje się również akceptowanie kart płatniczych oraz wprowadzanie różnych form składania zamówienia (np. telefonicznie, mailowo lub za pomocą faksu).

Lombard sklep

0 0 votes
Daj ocenę
Subscribe
Powiadom o
guest

1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
ola
ola
5 lat temu
Daj ocenę :
     

bardzo ciekawy artkuł na pewno się przyda;) polecam dokładnie wszysto przeczytać. na pewno każdemu przyda się katalog w sprzedaży wysyłkowej tak jak mi:) o paru faktach nawet nie miałam pojęcia.